איך לנקות שטיחים מכל הסוגים בבטחה וביעילות?

שטיחים משדרגים את החיים בכל בית, גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפרקטי. כדי שאפשר יהיה ליהנות מהם במשך שנים רבות חשוב לשמור עליהם, ובפרט לנקות אותם. כשנוצר כתם על שטיח או כשמצטברים עליו לכלוכים, ישנה תמיד דילמה: האם להשתמש בחומרי ניקוי עוצמתיים שיבטיחו ניקיון מלא אבל מצד שני עלולים להזיק לשטיח? בעמוד זה תמצאו המלצות לניקיון ביתי יעיל ובטוח לסוגי השטיחים הנפוצים.

ניקוי שטיחי שאגי

שטיחי שאגי הפכו לאופציה פופולרית מאוד בשנים האחרונות. השטיחים השעירים מייצרים תחושה נעימה במיוחד כשדורכים עליהם, ובנוסף הם מרשימים מאוד – אבל במקביל הניקיון שלהם מהווה אתגר.

שאיבת האבק והלכלוכים מהם חייבת להתבצע עם שואב עוצמתי יחסית, כדי שיוכל לחדור אל עומק השערות ולהגיע לכל לכלוך. עוד אופציה אפשרית היא "לחפוף" את השערות של השטיח עם שמפו ייעודי לשטיחים. פתרון נוסף שתוכלו לנסות הוא להשאיר את השטיח הפוך במשך יומיים או שלושה כך שכוח המשיכה יגרום לכל הלכלוכים או לפחות רובם לנשור ממנו אל הרצפה שאותה כמובן קל לנקות.

ניקוי שטיחים שיוצרו בעבודת יד

ניקוי כל סוגי השטיחים שיוצרו בעבודת יד – פרסים, בוכרים, אפגנים וכו' – חייב להתבצע בעדינות. השטיחים האלה מיוצרים לא מחומרים סינתטיים, ולכן חובה להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי ספציפיים עבורם. למעשה מומלץ בחום לא לנסות לנקות אותם בבית אלא להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות של חברה שזו המומחיות שלה (אצלכם או אצל החברה, בהתאם לסוג הספציפי של השטיח).

ניקוי כתמים משטיחים מודרניים

אם אתם מעוניינים לבצע ניקוי שטיחים בעצמכם כדי להבין תחילה את סוג השטיח ואת החומרים המתאימים לו, אם אינכם יודעים מומלץ לקרוא את הוראות היצרן הוא להיעזר בבעל מקצוע מתאים לנושא, 

שימוש בחומרים שאינם מתאימים לשטיח שבירושתכם עלול לגרום לו נזק בלתי הפיך ולכן כדי ללמוד את הנושא היטב לפני שמתחילים לנקות.

ברשת ניתן למצוא לא מעט שיטות ניקוי שלרובם אין בטחונות שהשיטה הכן עובדת ולא יגרם כל נז, לכן התייעצו עם בעל מקצוע וקבלו את ההנחיות המתאימות עבורכם.

המלצות כלליות

בכל מקרה כדאי לבצע קודם כל ניסיון בפינה נסתרת של השטיח, על שטח קטן, וכך לוודא שלא נגרם לו נזק. אם השיטות הביתיות לא הצליחו ליצור את רמת הניקיון הרצויה, כדאי להזמין שירות ניקוי שטיחים בבית הלקוח. כשבוחרים חברה שמספקת את השירות הזה חובה לוודא שהיא משתמשת אך ורק בחומרים שקיבלו את כל האישורים הנדרשים ועומדים בתקנים הרלוונטיים.

25% הנחה נוספים לרוכשים
באתר. לזמן מוגבל!
קוד קופון 25NOW